torstai 1. marraskuuta 2012

IMMUNITEETTI VAHVAKSI

Mediassa suurennuslasin alla ovat nyt sikainfluenssa ja rokotukset. Länsimaisen lääketieteen vastaus infektioiden torjumiseen näyttää kiteytyvän yhteen asiaan, rokotuksiin. Missään valtamediassa ei kuitenkaan puhuta, mistä oma luonnollinen immuniteettimme rakentuu. Ne, joille allopaattinen lääketiede ja kemialliset lääkkeet/rokotukset eivät tunnu oikealta ratkaisulta, on olemassa muita vaihtoehtoja. Nämä luonnolliset vaihtoehdot ovat itse asiassa paljon tehokkaampia kuin mikään kemiallinen valmiste ja mikä parasta, ei näillä ole mitään negatiivisia sivuvaikutuksia. On harmillista kuinka luonnon omat järjestelmät unohdetaan tai jopa kumotaan nykylääketieteen parissa.


Seuraava lista on tiivis katselmus hyvän immuniteetin rakennuspalikoiksi.

1. Terve ja vahva suolisto:

Jopa 70 % immuunipuolustuksesta on nimenomaan suoliston hyvinvoinnin varassa. Maitohappobakteerit stimuloivat voimakkaasti immuunijärjestelmää ja edesauttavat näin terveyden palautumista ja ylläpitämistä. Ihmisen suolistoalueella on paljon immuunijärjestelmän soluja, jonka vuoksi suolistoaluetta voidaankin pitää immuunijärjestelmän tärkeimpänä osana. Ainoa keino, jolla voimme vaikuttaa suolistomme hyvinvointiin, on antaa sille sen kaipaamaa ravintoa. Lue lisää aiheesta
2. D-vitamiini:

D-vitamiini toimii erittäin tehokkaana immuunijärjestelmän vahvistajana. Nykyiset viralliset saantisuositukset ovat uusien tutkimusten valossa aivan liian alhaiset. Monet asiantuntijat suosittelevat pohjolassa asuville vähintään 20–50 mikrogramman vuorokausiannostuksia.

3. Omega-3-rasvahapot:
Omega-3-rasvahapot hillitsevät tehokkaasti tulehdusoireita.

4. Muut ruoasta saatavat ravinteet:
Vitamiinit:
• A-vitamiini: parantaa limakalvojen kuntoa
• B-vitamiinit: hyväksi yleiskunnolle
• C-vitamiini: lievittää oireita ja parantaa vastustuskykyä
• E-vitamiini: tukee immuunijärjestelmää, antioksidantti

Kivennäisaineet:
• Magnesium: tarvitaan keuhkojen hyvään toimintaan
• Seleeni: lisää E-vitamiinin tehoa
• Rauta: edistää vasta-ainetuotantoa
• Sinkki: parantaa vastustuskykyä, lyhentää flunssan ja influenssan kestoa

Muut:
• Flavonoidit: C-vitamiinin kanssa hillitsee tulehdusoireita
• Valkosipuli: auttaa infektion torjunnassa
• Echinacea (auringonhattu): tehokas immuuninjärjestelmän vahvistaja

Suositeltavia ruokia:
• *** tuoreet kasvikset, marjat, hedelmät
• *** rasvainen kala
• ** pähkinät ja siemenet
• ** valkosipuli, muut sipulit
• * inkivääri
• * piparjuuri
• * sinappi

Vältettäviä ruokia:
• maitotuotteet -> lisää hengitysteiden limaneritystä
• vehnä + muut puhdistetut viljatuotteet
• paistetut ruoat
• liika suola
• sokeri
• alkoholi
• tupakka
• jalostetut elintarvikkeet
• kofeiini (kahvi, colajuomat, virvoitusjuomat, suklaa, tee)
• natriumglutamaatti!


5. Lepo ja riittävä uni:
Riittävän unen ja rentoutumisen merkitys on valtava hyvän immuniteetin saamiseksi.

6. Ulkoilu ja raitis ilma:
Elimistö tarvitsee happea. Jokaisen olisi hyvä ulkoilla raittiissa ilmassa vähintään 1 tunti päivässä. Liikunnan yhdistäminen raittiiseen ilmaan parantaa hapenottokykyämme, jolla on puolestaan suora vaikutus kehomme toimintoihin.

7. Hygienia:
Infektioiden jyllätessä on syytä kiinnittää erityishuomiota hyvään hygieniaan ja käsienpesuun. Kuitenkin täytyy muistaa, että liian steriili ympäristökään ei ole paras vaihtoehto, sillä juuri ympäristön bakteerit vahvistavat immuniteettiamme.

8. Myrkkyjen eliminoiminen:

Kaikki kemikaalit, niin ruoasta, kosmetiikasta, lääkkeistä kuin ympäristöstäkin saatuna, myrkyttävät kehoamme. Kiinnittämällä huomiota näiden minimaaliseen saamiseen, voimme edesauttaa kehoamme voimaan paremmin.

1 kommentti:

  1. Tervetuloa tohtori Walter klinikalla. Haluatko myydä munuaisten tai muiden elimien jos kyllä ​​hakea myyntiin tänään ja sinulle annetaan mahdollisimman tyytyväisiä te need.Contact minulle sähköpostitse: doctorwalterclinic@gmail.com

    VastaaPoista